Frågestunden - Svar

2012-02-09 @ 20:09:57 OM MIG

Vad ska du sjunga i talang på skolan?
- Ojojoj, det är en fråga jag ställer mig själv varje dag... Nejmen jag ska tillsammans med becca spela gitarr och sjunga Vart jag mig i världen vänder. Sen ett nummer där jag sjunger själv, men vet inte riktigt hur det blir med det...

Varför startade du en blogg?
- Jag startade en blogg för att dela med mig av min vardag osv. Men mest för att jag vill vara en insparationskälla till andra, som har det jobbigt eller ja, vad som helst - Att man ska våga vara sig själv !

Favorit-klädesplagg?
- Hm.. Svår fråga... Men tror nog ändå att det är mina pyjamasbyxor, eller min stora gråa tröja, eller alla mina shorts..? Eh, har ingen aning faktiskt !

image description
Pyjamasbyxorna         Den gråa tröjan   Ett par av mina 10 shorts

Vad är det bästa med sommaren?
- Att det är varmt och solen skiner hela tiden! Man blir så glad av solen och dessutom känner man sig snyggare i tunna, lätta kläder än stora, tunga vinterkläder.

Vad är det bästa som har hänt dig?
- Åh, ALLT ! Nejmen tror nog att det får bli när jag fick veta att jag skulle kunna få leva några år till med min syster!

Vad är det värsta som har hänt dig?
- Det var en sommar för två år sedan, när jag trodde att Gud skulle ta min syster ifrån mig.


Min och systers hand

Vad är du rädd för?
- Jag är rädd att jag ska misslyckas med mina drömmar

 

vad ska du göra efter gymnasiet? :D
- Jag ska ju gå yrkesförberedande, så förhoppningsvis kommer jag kunna få ett jobb ganska fort efter så att jag drar in pengar samtigt som jag pluggar på högskola. Men får jag drömma rejält, så ska jag senare skaffa mig en lägenhet någonstans i Spanien och ha en liten lägenhet här i Sverige.

Kan inte du berätta om Husarö?
- Absolut kan jag det! Om det är vad du vill läsa om så ska jag skriva ett inlägg om Husarö när jag får tid! Men jag kan säga att det var helt underbart, magiskt verkligen !

Något du jättegärna vill göra i livet?
- Åh, det finns massor! Men en sak är att skaffa en lägenhet någonstans i Spanien!

 

Vad är dina planer och drömmar om det här året?
-
Att jag ska gå ut med betyg som jag själv är nöjd med. Förhoppningsvis komma in på det gymnasium jag vill och skaffa extrajobb. Börja träna. Men framförallt - Ha roligt och vara mig själv, njuta av varje sekund!

Är du taggad eller nervös inför nationella proven?
- Beror på vilket det är.. Nu har jag ju klarat av ett iallafall!

Vilket nationellt prov känns mest säker och vilket känns mest nervöst?
- Säkrast känns svenskan och svårast känns matten tror jag...

Är det något som oroar dig inför det kommande året?
- Att jag inte kommer in på det gymnasium jag vill

Om du fick en önskan, bara en, vad skulle du då önska dig?
- Oj, vilken svår fråga! Men tror nog faktiskt att det skulle vara en lägenhet i Spaninen mieehhehe. Fast nej, att jag blir riktigt lycklig hela livet!

Ska du sjunga på skolavslutingen?
- Såklart jag ska ! Sista gången jag står på Vibyskolans scen och sjunger... Men JA det ska jag verkligen !

Du sa ju att du fick en ny gitarr i julklapp och vet att du gillar att spela, men tar du lektioner eller något, eller spelar du bara för skojs skull själv? :)
- Jag fick pengar av mormor och morfar i konfapresent för att kunna köpa en ny gitarr, som jag mycket riktigt har gjort! Nej jag tar inga lektioner. Jag och en kompis gjorde det förrut, men då det inte var speciellt bra, så spelar jag bara själv när jag känner för det. Om ni vill så kan jag lägga ut en video där jag spelar och sjunger, men bara kanske.


Andra har sagt...

Vad säger du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0