Magic rose

2011-12-27 @ 11:09:03


Bilder tagna av lovisa från igår.

Jag glömde nämna att resan hem från staden igår var lite speciell... Det börjar med att när vi sitter på tåget så är det ett litet barn som har sin hand på jacobs ben och skriker som fan. Lite svårt var det att hålla sig för skratt. Sen när vi ska av så ställer sin ungen ivägen för mig, så jag kommer inte förbi. Sen när jag väl kommer förbi så är det en annan unge som ställer sig för mig, så jag hinner inte ut. Men det gjorde Jacob och Lollo. Jag får åka till rotebro där jag ringer mamma och ska be om skjuts, men hon bara skrattar och säger att det är rätt åt mig, tack... Så jag får åka tillbaka. Jag springer ner till bussen och hoppas att jag inte har missat den, vilket jag har. Lite sur sådär sätter jag mig ner och inser att det är 23 minuter kvar tills bussen går... Då springer Jacob och lollo fram från intet och skrämmer skiten ur mig! Sen är mamma snäll nog och säger att hon kan hämta oss i Norrviken, så vi går till parkeringen. Där kommer en tant ut ur en bil och säger att hon fick skjuts hit och att hon är så glad att hon fick lift och att hon alltid plockar upp små barn när de går själva i mörket osv. Sen vinkar hon hejdå med sin röda vante och går. Då får Jacobs mamma för sig att hon ska ha saftsås, så vi går in och letar efter det, men hittar det inte. Då frågar vi en som jobbar där, men hon vet inte vad det är... Då berättar en gubbe för mig att han har gjort saftsås en gång förut och att det är väldigt sött - okej, jag bryr mig. Vi ringer tillbaka och visar det sig att det heter saftsoppa...

Ja, kanske det inte va nån som orkade läsa detdär, men faktiskt, det är ganska värt att läsa det. Det är liksom ganska sjukt...

Andra har sagt...

Vad säger du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0